Radyoları, her yerde dinleyebiliyoruz. Yolda yürürken, çalışırken, evdeyken, ofisteyken bir taraftan işlerimizi yapıyor bir taraftan, onların yayınlarını dinleyebiliyoruz. Radyoların bu özellikleri, reklam sektörünün en çok önemsediği konular arasında bulunuyor. her yerde dinlenebiliyor, üstelik normal yaşamsal işler yapılırken dinlendiği için, kimse gidip radyonun frekansını değiştirme gereği duymuyor. Reklam ajansları, bu özelliğinden dolayı, buraya yönelik tanıtım hazırlıyor ve firmalar bu mecrayı kullanıyorlar. Radyoların insanlarla birebir iletişimleri de bulunuyor. Yani dinleyiciler, programlara istedikleri zaman katılıp, düşüncelerini söyleyebiliyor, tartışmalara veya yorumlara katılabiliyorlar. Bütün bunlara rağmen, bu mecranın nasıl kullanıldığını, reklam tasarımlarının nasıl hazırlandığını, maliyetini, hangi radyo istasyonunun neden seçilmiş olduğunu, çoğu kişi bilmiyor. Aslında günümüzde, bunların bilinmiyor olması garip bir durumdur. Çünkü sırf bilgiye kısa bir sürede, birden fazla kullanıcının aynı anda erişebilmesi için geliştirilen internet, buna olanak tanıyor. Bu alanda yazı, araştırma, makale, haber yapan sitelerde bol miktarda var. Örneğin, bu tip sitelerden biri.
Üstelik oldukça basit, anlaşılır bir dil kullanıyor. Yazılar, öyle insanı sıkacak kadar uzun değil ve bu tip araştırmaları sürekli devam ediyor yani yenilikleri takip ediyor. Bu sitenin bile takip edilmesi, insanın radyo tanıtımlarıyla ilgili bilgi sahibi olmasına yetebilir. Çünkü bu mecrada ki tanıtımların hangi mantıkla hazırlandığını bilmediğimiz için, yanlış yorumlar yapabiliyoruz. Örneğin; ne çok tekrar etti aa bu da reklam mıymış diyebiliyoruz. Ama bu konuda bilgimiz olsa, neden çok tekrarlar yapılıyor? Bu mecraya uygun reklam tasarım türleri nelerdir? Hangi tip mesajlar verilebiliyor? Bu tanıtımlara ne kadar bütçe ayrılıyor? Gibi soruların cevaplarını bulabiliyoruz. Hatta tanıtım başlar başlamaz anlayabiliyoruz. Bilgi edinmek gerekiyor. Özellikle toplumun yapısını değiştiren özelliğe sahip reklam mecraları gibi konuları öğrenmek, yararlarından faydalanmak, zararlarından ise korunmak gerekiyor.