nın kendine has, benzersiz bir önemi vardır. Herkesin bildiği gibi, gazetelerin her birinin okur çevresi bulunuyor. Okurlar gazetelerine güvenir ve onun edinmiş olduğu yaşamsal bakış açısına da aynı oranda sahiptirler. Yaşama gazetelerinin baktığı pencerelerden bakarlar. Bu yüzden, her gazeteye verilen tanıtım ilanları büyük önem taşır. Okurlar, gazetenin yazarlarına, haber anlayışına güvendikleri kadar, reklamlarına da güveniyorlar. Son zamanlarda firmalar, okur ile gazete arasındaki bu iletişimi, internetin reklam mecrası olarak kullanılmaya başlamasıyla önemsememeye başladılar. Bu noktada kimi firma, gazete mecrasının önemini yeterince bilmiyor kimisi de bunun üzerinde durmuyor. Oysa bunların öğrenilmesi, bunlar hakkında kısa, içerikli yazıların okunması hiç te zor değildir. Bu kolaylık elbette, internetin bu kadar çok yaygınlaşmasıyla ortaya çıkan bir kolaylıktır. İnternet üzerinde, tanıtımlarını konu alan birçok site bulunuyor. Bunlardan bir tanesi özellikle bu mecraya yönelik tanıtımların nasıl hazırlandığını, okur ile gazete arasındaki ilişkiyi ve yansımalarını, etkilerini, bunların maliyetlerini kısa makalelerle anlatmaktadır.
Hem firmaların hem de tüketicilerin, sektör çalışanlarının bu konu hakkında bilgili olması çok önemlidir. Çünkü internetin ortaya çıkması ve firmaların, bu ortamı tanıtım mecrası olarak kullanmaya başlaması, gazetelere negatif olarak yansımaktadır. Oysa kimi gazeteler, sadece reklam gelirleriyle ayakta durmaktadır. Bunun da ötesinde, bu mecraya yönelik, yaratıcı tanıtım fikirlerinin olmaması, bu durumu bu kadar kötü etkiliyor. Başka ülkelerde, bu mecraya yönelik çok güzel fikirler üretilebiliyor ve buna yönelik çalışmalar ses getiriyor. Örneğin, Hindistanda, geçenlerde böyle bir fikirle gazete tanıtımı yapılmış. Volkswagen markası, reklam sayfasına konuşan bant koymuş ve bu çalışma, diğer medya organlarına haber olacak kadar etkili olmuş. Bu yüzden, gazete mecrasının ayrıntılarıyla öğrenilmesi ve gereken çalışmaların yapılması önemli oluyor.